In peisajul competitiv de marketing online, companiile fac eforturi uriase pentru a face fata concurentei acerbe, investind substantial in diverse strategii de marketing de continut si nu numai.
Marketingul prin continut este una dintre cele mai eficiente metode de crestere a implicarii publicului, dezvoltarea prezentei marcii si pentru stimularea vanzarilor. S-a dovedit de-a lungul timpului ca este o metoda de crestere critica pentru majoritatea companiilor.
Care sunt avantajele producerii unui continut consistent, relevant si de inalta calitate si cum putem masura succesul acestuia?
De ce este important marketingul prin continut
Este important pentru ca raspunde la intrebarile publicului tinta. Cu marketingul prin continut, vei putea cladi incredere, poti imbunatati conversiile, poti fideliza clientii si poti castiga noi potentiali clienti. Si in zilele noastre, clientii fideli au asteptari mari de continut relevant de la marcile lor preferate.
Statisticile arata ca marketingul prin continut este o prioritate majora pentru 53% din agentiile de marketing de pe piata actuala. Mai mult decat atat, acesta are alocat un buget de aproape 30% din campaniile de marketing de tip B2B.
Continutul permanent, captivant, original si de cea mai buna calitate are impact major asupra luarii deciziilor utilizatorilor, mai mult decat orice alta tehnica.
Consecventa si coerenta – sunt unii din principalii factori care ajuta la crearea continului relevant si care determina succesul unei afaceri online. Marile companii stiu sa-si prezinte brandul in mod consecvent si sa marcheze fiecare punct de contact cu clientul.
Acelasi rationament se aplica si marketingului prin continut – mesajul trebuie sa poarte o voce, un stil si un ton unic si identificabil pe toate canalele de distributie.
Coerenta continutului stabileste credibilitatea, creeaza incredere si intareste reputatia brandului.
Deci, stim ca, continutul pe care il creezi trebuie sa fie consecvent. Cu toate acestea, de ce este marketingul prin continut, creat de content writeri si copywriteri, aat de benefic? Iata principalele sale avantaje:
⇒ Public fidel pentru mai mult timp
Continutul excelent este una tu important. Are capacitatea de a crea experiente pozitive pentru potentialii clienti si de a-i obliga sa redevina pe site pentru mai mult. Este biletul tau de a capta atentia publicului si de a intari incontinuu o prezenta online si sociala pozitiva a brandului.
⇒ Vizibilitate mai buna pe Social Media
Una este sa iti cresti numarul adeptilor de pe retelee sociale folosind diverse canale, alta e sa-i cresti organic, vei avea un alt atu, prin continutul relevant pentru ei. Daca esti una din acele companii care nu prea vad interactiune pe paginile Social Media in ciuda faptului ca ai foarte multe like-uri si followeri, este timpul sa folosesti strategia de marketing prin continut. Continutul de calitate iti poate ajuta afacerea sa castige interactiune pe retelele sociale.
⇒ Publicul tau va capata incredere in afacerea ta
Crearea si postarea de continut relevant va ajuta afacerea sa creasca si sa construiasca o relatie cu publicul acesteia. Le poti raspunde la intrebari inainte de a pune intrebarea si poti interactiona cu clientii. In acest sens, dai impresia ca oferi valoare pentru ei, fara sa ceri nimic in schimb. Cheia succesului este ca, atunci cand continutul tau este la locul si momentul potrivit pentru publicul dorit, acesta va imbunatati reputatia brandului tau.
Cu cat mai mult continut de calitate pe care clientii il citesc, cu atat este mai probabila o asociere pozitiva a companiei cu o buna reputatie si de incredere.
⇒ Generezi mai multi potentiali clienti
Marketingul de continut poate genera, de asemenea, potentiali clienti. Atunci cand publicul vizualizeaza continutul, cresc sansele de a cumpara produsul sau serviciul de la tine, decat de la un alt concurent. In plus, indemnurile plasate direct in continutul pe care il citeste poate genera noi potentiali clienti.
Continutul, precum un articol pe blog despre un anumit subiect, este o modalitate excelenta de a genera trafic spre magazinul online, de exemplu. De obicei, creezi continut pentru a oferi oamenilor informatii utile si gratuite. Insa poti include oriunde in continut indemnuri sa ia actiunea de achizitie, numite “call-to-action”, de tipul butoanelor – “Vezi oferta aici” sau “Cumpara acum” etc. Cu cat un vizitator este mai incantat de continutul pe care il citeste si ii indeplineste toate nevoile, cu atat este mai probabil sa faca click si sa ajunga spre pagina de destinatie.
⇒ Continutul original poate imbunatati conversiile
Continul pe care il postezi, indiferent ca este pe paginile site-ului, pe blog sau pe retelele de socializare, influenteaza conversiile. Acesta ajuta publicul tinta sa se conecteze cu business-ul tau si ii ofera informatiile necesare pentru a face cumparaturi educate.
Mai mult decat atat, daca folosesti blogul pentru a atrage trafic, foloseste imagini originale, unice, decat cele din mediul online, deoarece au o crestere potentiala cu 35% mai mare a vanzarilor.
Intotdeauna continutul publicat trebuie sa includa in buton CTA (call to action) si sa ghideze cititorul cu privire la ce ar trebui sa faca in continuare.
⇒Afacerea ta va deveni mai vizibila gratie SEO
Cu cat produci mai mult continut relevant si de calitate, cu atat vei fi mai bun pentru SEO. Cu o strategie de continut dezvoltata, continutul publicat ar trebui sa te ajute sa urci pozitii in clasamentul motoarelor de cautare, cum este Google.
SEO este cea mai sigura, mai relevanta, mai de incredere si de lunga durata metoda de promovare. Scopul oricarei companii este sa ajunga pe prima pagina in Google. Pentru acest lucru insa este nevoie de o strategie eficienta SEO, care poate avea succes doar prin continut de calitate.
⇒ Continutul excelent iti poate plasa afacerea ca o autoritate in industria in care activezi
Crearea de continut de calitate iti poate ajuta afacerea sa devina o reala autoritate. Daca site-ul tau este clasat ca o sursa de informatii sigure, cel mai probil o sa fii clasat mai sus in motoarele de cautare.
In plus, clientii tind sa acorde o mai mare incredere in serviiile tale, daca te considera expert in industrie. Intotdeauna, continutul postat ar trebui sa demonstreze expertiza in domeniu si sa ofere raspunsuri valoroase la intrebarile publicului tinta.
Pe masura ce companiile isi cresc bugetele de marketing pentru continut, nu a existat niciodata in moment mai bun penru a incorpora valori de notare a continutului in campania ta de marketing. Daca vei atinge punctele tinta prin continut, poti masura si imbunatati performantele campaniilor de marketing si poti oferi o mai mare valoare publicului tinta.
⇒ Continutul de calitate creste gradul de constientizare a marcii
Desigur, orice poate creste gradul de constientizare, insa continutul o va face in mod clar. Pe scurt, o stratie buna de continut, poate face un articol de pe blog, de exemplu, sa fie clasat in primele cautari pe google sau ca pagina site-ului cu un anumit produs sa apara in primul rezultat de fiecare data cand utilizatorul interogheaza dupa cuvintele cheie. Pentru a avea succes cu aceasta strategie, scrie despre subiectele interesante pentru cititori.
⇒ Economisesti bani cu strategia de marketing
Pe termen lung, pe langa comparatia reclamelor platite la Google Ads, Facebook Ads sau alte canale, continutul scris castiga de fiecare data batalia din punct de vedere financiar.
In sfarsit, calitatea continutului este relativa, in functie de publicul tinta si de profilul acestuia. Cu cat intelegeti mai bine publicul tinta si nevoile acestuia, cu atat continutul va fi mai relevant si va avea o mai mare rezonanta. Insa imbunatatirea continutului este un proces treptat si trebuie sa masurati si sa analizati incontinuu raspunsurile publicului, pentru a intelege si a imbunatati elementele care conteaza cel mai mult.
Crearea unei strategii de marketing pentru continut este unul dintre cei mai importanti pasi pe care ii puteti face pentru echipa dvs. de marketing. Pentru a face acest lucru, efectuati un audit al continutului dvs. actual si aflati ce functioneaza pentru afacerea dvs.