Marketingul prin continut va poate ajuta sa atrageti potentiali clienti, sa va cresteti vanzarile online si sa va dezvoltati afacerea.
Totusi, nu este vorba doar despre a produce si a publica pur si simplu continut. Trebuie sa cunoasteti elementele de baza care fac ca marketingul de continut sa functioneze precum si cele mai bune practici care te vor deosebi de concurenta.
In acest sens, trebuie sa invatati cum sa creati si promovati continut util, informativ, educational si inspirational, care va ajunge la publicul tinta la momentul potrivit.
Iata cateva sfaturi utile despre marktingul prin continut, ideale pentru incepatori. Cum functioneaza, ce elemente esentiale acopera si pe care trebuie sa le cunoasteti atunci cand va implementati propria campanie de marketing.
Ce este, de fapt, marketingul de continut? Merita efortul de a crea continut pentru companie si marca? Modul in care pui aceste intrebari, poate ajuta la stabilirea unei traiectorii de redactare continut consecvent si scalabil, care sa converteasca.
Ce este marketingul prin continut
Marketingul prin continut este practica dovedita de a genera interes pentru o afacere si produsele/serviciile acesteia, creand valoare pentru clienti, printr-un continut relevant, captivant si informativ. Ca practica de marketing care se intinde pe canalele traditionale si digitale, marketingul de continut este o componenta integrala a oricarei organizatii de marketing de succes.
Importanta marketingului de continut
Continutul este fundamentul a aproape orice tip de interactiune online a clientilor. De la cautare si descoperire prin considerare si pana la conversie, continutul ii ajuta pe consumatori sa ia decizii. Marketingul de continut ajuta marcile sa-si maximizeze rentabilitatea investitiei in continut, asigurandu-se ca fiecare material de continut – fie ca este o postare pe blog, e-mail, articol, infografie, videoclip sau orice alt format – ajunge la cel mai receptiv si relevant public.
Creeaza continut cu un scop
Atunci cand creezi continut, creeaza-l cu un scop bine definit. Intelege cum sa stabilesti un obiectiv pentru fiecare continut creat, indiferent ca vorbim despre o postare pe Social Media, blog, email sau alte canale de comunciare cu clientii si potentialii clienti.
Cauta exemple de companii care fac marketing prin continut corect
Pentru a avea un punct de referinta atunci cand creezi continut, cauta exemple din concurenta sau din pata care au o strategie foarte buna de marketing prin continut si care au campanii de marketing bine executate.
Instrumente pentru marketing prin continut
Pentru a avea succes, sunt necesare instrumente pentru a adauga, promova, posta continutul si pentru a-l promova. Putem vorbi despre strategii SEO, strategii Social Media, Google Analytics pentru urmarirea traficului, Google Ads, articole pe site-uri externe etc. Trebuie identificate zonele unde vei posta continutul si care este strategia.
Exista o anumita sinergie intre marketing prin continut si SEO.
Pentru a avea rezultate de lunga durata, pentru a obtine trafic organic durabil si calificat, continutul SEO este una dintre cele mai de succes metode de marketing prin continut.